Saturday 20 September 2014

MEAL SHAKES

Assalammualaikum,salam sejahtera..
Bagaimana kesihatan anda hari ini??Baik @ kurang baik?Semoga anda sihat sejahtera hendaknya. Andai kurang sihat,redhalah sesungguhnya Allah bagi kita rehat dan menghapuskan dosa2 kecil..
Cerita tentang kesihatan ni, tahu tak yang badan kita perlu zat2 penting untuk tumbesaran badan,kesihatan badan dan kecerdasan. Mana nak dapat zat2 penting ni ye?? Sudah tentu dari pemakanan seharian.Makanan yang macam mana??Makanan yang sihatlah kan..Bukan sekadar sihat, malah hendaklah seimbang.Amalan pemakanan sihat dan seimbang,membantu mengelakkan @ mencegah dari pelbagai penyakit. Anda mampu tak mengambil makanan dengan aturan yang betul, seimbang juga berkhasiat??Sekiranya mampu, syabas!!! anda tak perlu risau tahap ketahanan @ kemampuan badan untuk mengelak @ mencegah dari serangan penyakit. Bukanlah terus tak kene sakit,kita bukan "siapa2"..kita hanya manusia biasa.Cuma apabila menjaga pemakanan, cukup keperluan zat tubuh badan,  badan akan berusaha mencegah dari terkena penyakit.Disebabkan ketahanan tubuh badan yang kuat. Agak2 ada tak yang tak mampu utk menjaga pemakanan??Yelah, makan dengan cara aturan yang betul,makan makanan yang berkhasiat dan makan makanan seimbang..Ada tak macam ni?? Sudah tentu ada, macam saya..Orang yang bekerjaya,surirumah yang sibuk,orang yang sudah berumur,pelajar,anak2 yang tidak suka makan @ tiada selera makan. Sudah tentu orang2 yang macam nie, tak mampu utk dapatkan makanan yang seimbang dan berkhasiat oleh kerana kesibukan/tidak cukup masa/tidak mementingkan tentang pemakanan dan tidak hirau tentang kesihatan. 
Macam mana cara mudah untuk kita dapatkan makanan berkhasiat dan seimbang?? Sebelum itu, apa yang dikatakan dengan berkhasiat dan seimbang??Berkhasiat sudah tentulah cukup segala zat,contohnya cukup vitamin b, vitamin c, vitamin d, zink, vitamin e dan semua keperluan zat yang diperlukan oleh tubuh badan. Apa pula dikatakan seimbang??Sudah ada pemakanan yang sihat dan berkhasiat, jangan pula kita berlebihan atau kurang dalam pengambilan. Semuanya perlu seimbang, makan secara seimbang, senaman yang mencukupi tidur yang tidak belebihan. Barulah kita dapat kesihatan yang baik. Ok berbalik kepada cara mudah untuk dapatkan makanan berkhasiat dan seimbang apa yang boleh dikongsikan disini, pengambilan makanan tambahan atau supplemen. Cara ini membantu memberikan keseimbangan pemakanan dalam keperluan tubuh badan. Dengan mengambil supplemen/vitamin tambahan tubuh kita akan cukup dengan khasiat yang diperlukan. 
Contoh yang di tawarkan oleh SHAKLEE, ada multivitamin yang mana mengandungi segala vitamin di dalam kandungannya..Promosi September 2014, memberi peluang kepada mereka yang mencari @ memulakan dengan multivitamin yang mudah ini. Dengan menambah sedikit serbuk MEAL SHAKES ke dalam minuman sarapan anda, anda sudah perolehi  zat/vitamin yang diperlukan.Dengan menikmati keenakan minuman sarapan anda, anda akan kekal sihat dan bertenaga sepanjang hari.
Kenapa dikatakan MEAL SHAKES mempunyai keperluan zat yang penting?? Mari saya kongsikan sedikit info  berkenaan MEAL SHAKES. Kandungan yang terdapat dalam MEAL SHAKES ialah 24 jenis vitamin,mineral dan zat perlu yang mana jika kekurangannya boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia juga kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa) yang mana membantu pembinaan sel2 kulit,kuku,rambut,organ,darah,imun dan lain2. Selain itu,mengandungi vitamin A,C,E,zink,selanium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan. Betapa banyaknya manfaat mengambil MEAL SHAKES ni,tidak rugi malah banyak keuntungan yang kita perolehi.Dengan sedikit tambahan dalam minuman kegemaran kita, badan akan kekal sihat. Tapi, bukan lah dengan sekali bancuhan badan kita kekal sihat ye. Dalam apa sekalipun, mestilah dengan konsisten@istiqomah barulah kita dapat apa yang diperlukan. Bulan PROMOSI MEAL SHAKES, beli 3 percuma 1 dan anda berpeluang menderma,anda  tak akan jumpa lagi promosi begini dalam tahun ini. Jadi,marilah kita sama2 menjaga tahap kesihatan diri sendiri,anak2,ibubapa,pelajar,atlet,ibu mengandung,orang sakit dan semua golongan .Kekal sihat sepanjang masa.InsyaAllah..


Dapatkan vitamin anda dengan cara mudah..
Whatsapp / sms / call 018-3793045. .
Saya bantu anda ♥ 

No comments:

Post a Comment