Monday 29 September 2014

TEH HIJAU MINUMAN UNTUK ORANG DIET

 Assalammualaikum salam sejahtera..Rini nak cerita pasal "teh". Ramai yang tahu apa itu teh,kan??Dah tentu lah, teh satu minuman yg amat sedap.Ada teh O,ade teh susu,ade teh ais,ade teh o limau ais,ade teh limau madu (owhhsedapnye..)macam2 teh ada. 
Tapi rini nak cerita pasal teh hijau..Anda tahu teh hijau?? Secara kasarnya, bila dikatakan tentang teh hijau, ialah teh yg diminum tanpa campuran gula, perisa dan lain2. Teh hijau, selalunya diminum begitu sahaja dan lebih digemari oleh orang cina..Ye ke??Yelaa..orang melayu suke minum teh manis..campur susu..campur gula..campur madu..
Ermm..ape yang best sangat dengan teh hijau nie ek..Kita2 nie tak nak ke minum teh hijau?? Jom baca ape yang kita dapat kalau minum teh hijau nie..
Teh hijau ialah teh yang mengandungi khasiat dan kebaikan daripada teh biasa. Antara khasiat teh hijau : 
♡ Mengurangkan berat badan 
♡ Membantu mengawal tekanan darah tinggi 
♡ Membantu mengawal paras gula dalam darah 
♡ Menguatkan sistem imun 
♡ Menurunkan paras kolestrol 
♡ Menggalakkan pembakaran lemak 
Haa kan banyak khasiatnya, tak nak ke minum untuk kesihatan?? Produk SHAKLEE ada untuk anda, iaitu CINCH ENERGY TEA MIX..Kenapa perlu pilih dari produk ini??Kelebihan yang anda dapat, tiada tandingannya. Sebabnya, perbezaan SHAKLEE sangat selamat,penggalak tenaga semulajadi,ditambah dengan TAURINA iaitu meningkatkan tenaga dan ketahanan badan,tanpa GLUTEN,TIADA perisa tiruan,pewarna dan bahan pemanis.Pilihan alternatif terbaik menggantikan minuman kopi,soda atau manisan untuk mengelakkan kecergasan tubuh. 
Secara ekslusifnya,campuran didalam teh hijau shaklee ini mempunyai 4 bahan terbaik iaitu :
MATCHA GREEN TEA POWDER -Disediakan secara semulajadi unk menyimpan semua nutrien yang terdapat dslam daun teh termasuk serat,mineral dan antioksida 
 RED TEA EXTRACT - Salah satu antioksidan yang dijumpai dalam teh merah, yang dikenali sebagai POLIFENOL -PEJUANG KANSER YANG KUAT.POLIFENOL MEMBANTU DALAM KEROSAKAN BADAN YANG DISEBABKAN OLEH RADIKAL BEBAS. Ia merupakan antioksidan yang begitu kuat dan dikaji sebagai pencegah kanser dan sebagai ajen yang boleh menghalang daripada merebak. 
WHITE TEA EXTRACT - Juga dikenali sebagai teh hijau muda dengan mempunyai kandungan antioksidan yang lebih tinggi berbanding teh hijau ♡ ROOIBOS RED TEA EXTRACT - Tumbuhan unik yang berasal dari AFRIKA SELATAN,kaya dengan sebatian polifenol - antioksidan 

Siapa yang sesuai minum TEH HIJAU @ CINCH ENERGY TEA MIX?? 
Orang yang sedang diet - Tingkatkan metabolisme 
♡ Migrain/pening kepala -Antioksidan/antistress 
♡ Letih/lesu - Tingkatkan tenaga 
♡ Asthma - Mengurangkan inflamasi salur udara
♡ Penggemar teh seperti saya..😆

Jika anda dari golongan di atas segerala bertukar kepada teh hijau..Banyak khasiat yang tiada tandingannya..Orang cina nak sihat kita melayu mai lah sihat sama sekali..



 Tak tau mana nak dapatkan vitamin??
Cara cepat dan mudah..
sila,whatsapp / sms / call 018-3793045
Saya bantu anda...

1 comment: