Sunday 20 April 2014

KELUARGA HEBAT KELUARGA JUTAWAN

Assalammualaikum, tajuk pon da hebatkan..Inikan pula cerita disebalik kehebatan orang yang hebat. Ya..orang hebat itu tentulah mak ayah saya..Rosiah dan Muhammad..tanpa mereka, tiadalah saya didunia ini.Tanpa doa mak ayah, siapa la saya sekarang..Tanpa pengorbanan mak ayah siapalah saya bergelar anak..Mak ayah saya hebat, tak percaya??tanya adik-adik saya..Antara kehebatan mereka, melihat kegagalan anak-anak didepan mata..Hebat tak??nak terima kegagalan anak, nak terima kekurangan anak dimata di hati begelar mak ayah..Perit tak??jerih tak??sakit tak??hampa tak??sedih tak?Tapi sebab mak ayah saya hebat, mereka telan..mereka senyum w/pun kelat, mereka terima segala kekurangan anak-anak, mereka tetap doakan yang terbaik untuk kami.Hebat tak???Mestilah hebat..itulah mak dan ayah saya..Hingga kini saya perlukan mereka disisi, saya perlukan doa mereka setiap hari. Saya perlukan kasih sayang mak ayah..Saya percaya, semua yang begelar mak dan ayah, sudah pasti hebat.

mak ayah dan cucu

Begitu juga keluarga SHAKLEE saya yang hebat. Antara mereka yang begelar jutawan. HEBAT TAK?? Kenapa saya kata hebat,sebab mereka jutawan??Ofkos lah, tp tu salah satunya..JUTAWAN maunya tak hebat..hehe..Ok,mereka bukan mak ayah saya macam yang di ceritakan di atas. Mereka bukannya ada di sisi selalukan??.mereka bukannya lahirkan saya dari rahimnya kan??.mereka bukan yang bagi duit belanja hari-hari kan??Mereka bukannya merotan saya kalau saya salahkan?? Haaa..dimanakah letakya KEHEBATAN itu..Meh saya cerita antara hebatnya ummi saya dalam bis SHAKLEE ni, ummi saya ct rozita othman yang comel yang lote yang berbisa..bisa tau..tak caya??tanya adik beradik shaklee saya..hee..Dengan sekali sms jer..tak yah rotan tak yah bebel-bebel, tak yah paksa-paksa..Kesannya, SENTAP..HEBAT  tak?? Hebatlah..kalau bukan kerana sms itu saya tak sahut cabaran,kalau bukan kerana sms itu saya tak paksa diri sendiri, kalau bukan sms itu saya tidak begelar supervisor. Begelar supervisor awal dari yang di jangka..Hebat tak?? Hebaaaattt, siapa hebat??Saya lah..hehe..Itulah ummi saya yang begitu hebat..Saya akan follow ummi saya selaju mungkin, untuk sama-sama jadi hebat..



Antara jutawan lain yang hebat, nanny saya Master Hadhatina..Hebat ke? Mau tak hebat, kalau tak..tak kan jadi master..hehe..Hebatnya master Hadhatina, sanggup turun kemana sahaja demi memberi tunjuk ajar, berkongsi cerita pahit manis, memberi tips berbisnes, memberi kasih sayang kepada semua anak cucu cicitnya..Kalau tak sayang, tak turun melaka jenguk anak cucu..hee..Memberi dan terus memberi, itulah asasnya tak lokek ilmu..W/pun orangnya comel, tapi pedas ni..macam cili lah..Kecil-kecil cili padi.Sudah pasti saya juga ingin menjejaki sepertinya, supaya boleh kemana sahaja untuk terus memberi..



Jutawan seorang ini yang telah melahirkan nanny saya master Hadhatina iaitu master Lyna noh..kira moyang la nie..hehe..jutawan nie hebat??Pastilah hebat, master yang sentiasa tunjuk ajar melalui webinar..Walaupun berada diluar Malaysia, master Lyna noh tetap memberi yang terbaik untuk anak cucu dan cicit..Dalam keadaan apa sekalipon, semangat beliau sentiasa mekar dalam kumpulan rahsiah fb kami..Ada tak orang ke tanah suci minta senarai doa yang ingin dikirim?? Agak-agak terlayan ke dengan doa persendirian semua orang?? Tapi bukan master Lyna noh..Siap ada form hokey, boleh isi untuk disampaikan doa-doa yang dikirim..Hebat takkk??Pastilah hebat, sebab tu saya nak hebat macam master Lyna supaya boleh sampaikan jua doa-doa yang dikirim di tanah suci..

Ok, lepas moyang ape ye..x tau la istilahnya ape..hehe..Tapi yang pasti orangnya kecik beb, nie bukan lagi berbisa, bukan lagi pedas..Tapi super double power extra berapi beb, die pegang jer mic dan mula bercakap sume senyap beb..Tak caya??Tak caya tanya orang yang g JUTAWAN MAGIK MELAKA dulu beb..Tu pertama kali saya join dan berjumpa dengan PM Master Cery super hebat ni beb..Tak caya boleh follow fb dan blog die beb..Haa..Dapat begambar peluk cium lagi tau..mahal tu..Dah macam hartis, semua berebut nak bergambar..W/pun sebelum begambar tue die bagi ayat super pedas beb..perghhh..Tak tau nak cakap la kan..Nama pun jutawan kan, income agak-agak berapa nie..Haa..nak tau g tanya sendiri..ade bran??hehe..Hebat tak?? pastilah hebat PM Master Cery antara JUTAWAN SHAKLEE termuda hokey..Siapa yang tak nak jadi macam master cery kan, da tentulah saya nak follow..huhu..
Inilah dia KELUARGA ku yang HEBAT..(Sebenarnya ada lagi mereka yang hebat selain di atas, tapi belum berkesempatan mengenali lebih dekat)..
Doaku moga semua diatas sentiasa dalam rahmatmu YaAllah, engkau berkatilah mereka YaAllah..Engkau peliharalah kesihatannya YaAllah, Engkau makbulkan lah doa mereka  YaAllah..Engkau tunaikanlah hasrat mereka YaAllah..Engkau jadikanlah mereka hebat supaya kami dapat menjadikan mereka contoh ikutan terbaik YaAllah..Jua engkau jadikanlah aku sebaik-baik umatmu yang sentiasa patuh dengan ajaranmu YaAllah..Jadikan aku lebih baik atau hebat seperti mereka jua YaAllah..Amin..amin..amin.. Yarabbal a'lamin..


Terima kasih suamiku..terima kasih emak..terima kasih ayah..terima kasih ummi..terima kasih master-master..Atas dorongan, sokongan, tunjuk ajar dan doa kalian. Terima kasih..




No comments:

Post a Comment