Saturday 12 April 2014

KEMPISKAN PERUT CARA MUDAH

Assalammualaikum..Salam sejahtera moga dalam keadaan sihat bersama keluarga tersayang. Nak share sikit berkenaan cara atasi perut buncit. Tak kira la lelaki ke perempuan ke..kalau tak jaga memang la buncit..kan..

Orang perempuan nie, kalau buncit di tegurnya "ade lagi ke" sambil muncung ke arah perut.Yang lelaki pula, "bila nak branak nie", da lama x kluar2 lagi..haha..begitulah usikan manja kawan-kawan kan..Tapi usikan tu kadang kala sentap jugak kan..hikhik..
Tak nak sentap jom kita amalkan petua atau tips elak perut buncit. Hasil pencarian Mr.Goggle saya dapati banyak juga cara untuk elak perut buncit nie..atau yang da buncit nak kempiskan pula..haa..

Antaranya....
★ Jangan makan bersulam air, nak minuk kena minum sebelum makan dan lebih kurang 15 minit selepas makan baru minum semula ★ Minum air dengan banyak, bila lapar minum air jadi bila tiba masa makan perut da kenyang maka makan pon sikit
★Elak dari sembelit, haa..yang nie saya perhatikan memang betul sebab saya alaminya..hehe..jadi kena la buang ape yang patut jangan bagi simpan ye..
★ Buat sit up, haa larat buat sit up nie baik untuk otot perut sehari dua kali pon ok juga..
★ Ada gunakan kapur makan di gaul bersama air limau purut dan sapu di bahagian perut
★ Minum air teh O tanpa gula dicampur dengan limau nipis buat minum setiap hari
★ Makan secara perlahan-lahan, yang ni saya kot..makan memang lambat, hehe..kunyah makanan dengan lama akan membuatkan proses pencernaan lebih baik..ni pon ikut sunah kan..

Semua diatas adalah cara paling mudah, kalau kita konsisten pasti dapat hasil yang terbaik.

Dalam supplemen pula kita boleh amalkan dengan beberapa vitamin yang mampu membakar lemak degil, menyah toksin, detoks, membersih usus, melembutkan najis, meleraikan toksin diusus semua ini diperlukan untuk mengelakkan perut buncit dan menjadikan badan langsing dan ramping. Ini kegilaan wanita selalunya kan..hehe..Tapi abang-abang ada jugak yang boroi kan..hehe..Jadi, marilah sama-sama kita memberi sokongan antara satu sama lain untuk mengempiskan perut ye..hehe

Antara supplemen Shaklee mampu membantu ialah :-
Omega Guard
Lecithin
Herb Lax
Alfalfa

Penjagaan makan juga penting, jangan abaikan waktu makan anda dan haruslah makan makanan yang berkhasiat. Lebihkan sayur-sayuran,buah-buahan dan serat kurangkan garam dan gula dalam makanan.




















No comments:

Post a Comment