Friday 11 April 2014

RAHSIAH KULIT CANTIK BERSERI

Bismillahirahmannirahimm..Selamat pagi salam ceria, moga kita semua dalam rahmat dan keberkatan dariNya. Alhamdulillah di kurniakan kesihatan tubuh badan untuk menjalani setiap saat dan masa bersama keluarga tersayang. Setiap saat umur kita meningkat, mengajar erti kehidupan realiti. Dan setiap saat kulit kita mengalami proses matang. Realitinya itu lah tanda usia makin meningkat atau senang cakap kita makin tua. Cakap pasal tua ni, semua orang akan risau akan perubahan kulit kan. Terutamanya perempuan, macam saya..hehe..
Sedikit info saya dapat dari majalah i-sihat. Tidak hanya pada kedutan malahan perubahan warna kulit menjadi petanda kulit kita sedang mengalami penuaan. Menurut pakar kulit, Dr. Howard Murad untuk menghilangkan cela pada kulit, kita perlu menjalani rawatan dalaman dan luaran sekurang-kurangnya tiga bulan!! Rawatan dalaman bermaksud mengambil makanan tinggi antioksida seperti buah delima, tomato, teh hijau dan buah beri. Malah, antioksida dikatakan dapat , mengurangkan risiko katarak mata. Mulai sekarangn kenalah makan buah-buahan yang antioksidanya tinggi. Tapi mampukah kita untuk makan semua buah-buahan. Selama tiga bulan baru nampak perubahan. Mungkin kita boleh tukar dengan makanan tambahan @ supplement.
Dengan Shaklee, ada beberapa vitamin yang boleh kita amalkan yang mana ada antaranya mempunyai antioksida yang tinggi. Saya cuba kongsikan sedikit vitamin apa yang diperlukan untuk kulit supaya nampak awet muda, anjal, gebu, putih cantik dan berseri. Tapi dengan izin Allah ye, tak salah nak mencubakan.

♥ Collagen Powder - Kulit lebih sihat
♥ Vivix - Mengimpak 4 mekanisma utama penuaan selular
♥ ESP - Membina sel baru & membaikpulih sel rosak
♥ Meal Shakes - Mengimbangi nutrien
♥ Vita C Plus - Membina kolagen
♥ Vita E - Antioksidan yang kuat
♥ GLA Complex - Membantu ketidakseimbangan hormon
♥ Carotomax - Antioksidan yang kuat
♥ Herb Lax - Pembersihan usus
♥ Alfalfa Complex - Detoks
♥ B Complex - Mengurangkan stres
♥ Omega Guard - Melancarkan peredaran darah
♥ Nutriwhite Skin Care - Penjagaan kulit dari luaran

Panjang betul senarainyakan, tapi tak payah la kita amek semua dia atas..hehe..kita amek ikut kemampuan. Saya pon tak larat nak makan semua, hehe..banyak tu..Yang menjadi pilihan saya, Vita C, B Complex, ESP, Vita E, Omega Guard, Alfalfa dan Nutriwhite. Ni pon da banyakan, hehe..Kalau konsisten pasti hasilnya superb. Cantik menawan gitu, dan rahsianya tentulah Set Kecantikan Shaklee.
Apa kata cuba konsisten dalam masa tiga bulan, agak-agak ada yang jeles tak nanti..hehe..














2 comments: