Saturday 6 May 2017

SHAKLEE HALAL KE??

Bismillah..

Assalammualaikum sahabat kakak siti!!
Wat per jer hujung minggu ek..
Kakak siti duk umah jer, santai bersama Keluarga..

Nie  saje  nak share, semalam duk scroll group FB terjumpa la sijil halal shaklee yg baru di tepek oleh master Hadhatina(mami)..

Lalu teringat kisah "halal ke Shaklee??"
Ye, dulu kes nie  menjadi viral tau dan  semua orang rasa kehalalannya tidak  betul dan  menjadikan org rase was2.

Yelakan, produk luar negara kot  betul ke tidak  la halal nye tue. Boleh percaya ke tidak lah tue, kan?? Tapi..tapi..tapi kakak siti bangga dan  berpuashati sebab kes  halal ni di titik berat kan oleh  pihak atasan.

Maknanya? Maknanya pihak atasan menghormati umat Islam yang mengambil produk shaklee perlu tahu segala pembuatan dan  bahan yang digunakan perlulah "halal" dan  mendapat pengiktirafan yang sah.

Haaa..penting hokey kita tau produk yang kita ambil Itu halal. Eh, anak  kakak siti sendiri tengok tanda halal kat pastik jajan tauu. Mama dah  ajau, nak  makan ape2 tengok tanda halal ade ke hidok. Baru la makan tanpa  was2. Kann.. 😊

Adik manis, kakak manis, Abang hemsem..kalu kita ambil atau makan apa pon, titik beratkan pasal "halal". Kitakan orang Islam. Apa yang masuk ke dalam usus perut kita wajib lah halal, sebab apa? Sebab semuanya akan menjadi darah daging yang kita bawa sepanjang hayat.

Eh, tetiba kau  panjang cerita.haha.. Bukan apa, hakak baru jumpa  blogger on the go. Huhu, kesian  kan. Tapi tak pe  la, syukur jumpa  cara mudah. Boleh share macam2 lagi lepas nie..huhu..

Nie kakak siti tepek kan sijil yang di iktiraf ye, sijil halal nie berkuatkuasa sehingga hujung Disember 2017. Jadi, janganlah korang was2 lagi untuk ambil shaklee.

Nak  oder shaklee?? Meh hakak tolong, tak susah  pon..klik2 jer.. Nak Oder korang WhatsApp hakak lelajuzz ye..018 3793045

Semoga mendapat sedikit info yang berguna dari hakak 😊

Bubyee. Assalammualaikum.

#say_heart_semulajadi
#shakleedengankakaksiti

FB : Siti Khadijah Muhammad

No comments:

Post a Comment